Visa ett inlägg
Gammal 2013-12-22, 15:31   #109
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 2030
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Det jag säger är att du ska använda spelarkollektivets chansvärdering, om du inte kan göra en egen.
Den är oftast bättre än tidningars värdering, och bättre än en del tjänster också.
Sedan är hävstången att du reducerar bort osannolika rader till förmån från de mer sannolika, med exempelvis Joker.
Det är här kunskapen om hur en "normal" omgång ser ut har betydelse, självklart med hänsyn tagen till ev. utdelning.
Enligt min åsikt kan du få ner kostnaden med 80%, men bara reducera vinstchansen med 30%.
Det kallar jag spelvärde, och en bra anledning till att reducera.

Själv gör jag oftast så att hävstången är knuten till hästar jag tror på som enligt mig är för lågt rankade av kollektivet, ju fler som vinner desto fler skrällar tål jag i övrigt.
Så tycker jag man ska spela, men det finns många alternativ.
Här skiljer vi oss åt. Jag tror absolut inte att det finns något generiskt mönster som reducerar insatsen med 80% utan att minska vinstchansen minst lika mycket ( när man tar hänsyn till reduceringens inverkan på utdelningen ).

Hela ( eventuella ) värdet kommer från de hästar som du ( med rätta!! ) väljer att lägga mer tyngd på än spelarkollektivet.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat