Jag vill inte ta till för stora ord då jag inte är känd för detta, nåja...! ORRECHIETTI måste vara århundradets bästa spik...! Är totalt överlägsen detta motstånd och vinner lätt - även från dödens...
Titta på motståndet! Är avdankade och "ruttna" hästar som INTE ens är på samma planet som Orrechietti! Många som skriver här inne som borde kunna skriva under på vad jag skriver - jämför hästarnas kapacitet och för den delen, form...
Jag vet att ingen häst egentligen är STENKLAR - men, varför skall alltid folk leka besserwissrar och ALLTID dissa en storfavorit?! Spika och gå vidare, istället... Spika och helgardera ett annat lopp, istället... Självklart skall man analysera loppen och dess innehåll, men när man gjort detta och man inte hittat något fel på storfavoriten - varför då gardera?!
Orrechietti är för mig en av de säkraste spikarna på hela detta år!!! Orrechietti är på väg uppåt i både form och utveckling, han har startat väldigt lite för en 6-åring och det kan ibland tyda på skörhet och annat, men när dessa är i form så är det faan ingen som slår dem i mediokra gäng... Orrechietti är Sveriges bästa häst i nuläget, beaktat form och kapacitet, så varför tveka?!
One down, six to go...
|