V75-5: Jag står även över det här loppet och fr se om det finsn tid att skriva ner tankarna. Det börjar ju dra ihop sig och om två timmar går t ex första loppet och det kan vara trevligt att följa! Jag går till avdelning sex istället.
V75-6: Här finner jag faktiskt omgångens spik även om jag kanske inte anser den vara bäst i omgången. Men det är hästen med störst vinstchans i loppet och den är inte så fasligt överstreckad. 73% i skrivande stund och visst låter det mycket - och är! Men vi måste tänka på att det är inga treåringar med lite rutin och det är inga hästar som gjort kanonlopp på sistone som den möter. Visst finns det vinstchans på övriga men den är så liten att vi får helt enkelt acceptera att de flesta överlever inför sista avdelningen! Men med flyt är vi redan upp i 30 000+ då.
Orecchietti har endast åtta hästar edn ska runda. Vem skulel vilja svara spets här? Ingen enligt mig. Och skulel någon göra det, I Saw You eller liknande så vinner Orecchetti även från dödens. Det blir kanske dumstrut på efter loppet men jag måste ha någon/några spikar i omgången så det får bli den här.
Monster Drive är väl första utmanare men det har snackats så mycket om den här hästen att nästa gång och nästa gång. Nästa gång den vinner är 2015 i ett lopp i Norrland så vi väntar med den till det är dags för V4 en måndagsförmiddag där.
Clear Sign tycker jag kan vara spännande till 2% men jag lägger inga slantar alls på den när det gäller det reducerade. Möjligen kommer den med på någon extralapp där man antingen spelar som en idiot eller liknande. Och då åker även Alvena Pele med för den hästen har jag nog hamnat snett på varenda gång. Tycker inte den är helt borta och kan nog rankas upp till tvåa t o m om några timmar.
Övriga borde vara totalt chanslösa, men skräller det här och även en annan stor favorit faller då finns det pengar att hämta. Nej, det blir spik som sagt! Omgångens bästa vad gäller vinstchans tycker jag. Och strecken håller sig på en ok nivå än så länge.
Ranken just nu...
10-6-8-2-7-9
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|