Visa ett inlägg
Gammal 2013-12-26, 09:57   #56
Viroid

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Avd 1: Canaka BF storfavorit på kort distans? Syn på det! Mitt drag där heter Beatasine, men ston i högsta klassen brukar slå varandra om vartannat, så det kommer krävas en del streck.

Avd 2: Julio de Luxe är storfavorit, och visst är det en bra häst. Men den har matchats i väldigt enkla gäng, den körs av Tony Wallin som vinner lite för sällan för min smak. Ulf Stenströmer har med tre hästar från sitt hysteriska formstall och fick spåren 9, 10 & 12. Väl värda att se upp med ändå. Corleono Boko skall ju med så klart, och så tycker jag att Quite Windy visade form senast i ett förvisso ihåligt lopp, men det är en rolig kantboll.

Avd 3: Maharajah har 76% av alla insatser, och även om han var mycket fin senast så måste man försöka gardera. Oasis Bi har börjat hitta formen, Harry Haythrow får man lov att börja nämna med respekt och B.W.L. Champions form är det inget fel på. Blott åtta hästar i fältet för att det blir en rätt bra resa för alla.

Avd 4: Tvååringslopp på V75 igen... Orion Tilly verkar ha svårt för att vinna, så den får lov att garderas. Soonerorlater och Gabriella Sisu är tidiga.

Avd 5: Big Bill Bac från spår 11 är ingen bra spik, nu får vi gardera med 1, 3, 4 & 5.

Avd 6: Mellby Viking var ju enorm senast, men spår 11 är inte bra. By Air och Cleas Boko skall med också. Låser där.

Avd 7: Stelton tror jag är dagens bästa spik. Det saknas inte motstånd, men han har ett bra läge. Skall man ändå gardera den tycker jag man skall se upp med Art On Line som har en enorm kapacitet.

Det känns inte som att man behöver dyka så djupt i strecklistan idag för att hitta alla vinnare, men det finns en hel del storfavoriter som har fått dåliga spår och som kommer att få springa fler meter än andra- och tredjehandaren.