Citat:
Ursprungligen postat av Sangque
Har funderat lite vad jag ska gå in med för insats/bet på plats (eller vinnare). Funderar på 5% av rullen.
Jo, jag har råd med en tusenlapp, visste inte riktigt vad jag skulle ha för startinsats på det här projektet. Kanske är 1000 kr för lågt? Inget "sms-a låna" här inte i alla fall 
|
Det beror på vilken risk du vill ta. Variansen är hård på trav speciellt på vinnarspel. Dessutom får du nog räkna med att det tar ett tag innan du vinner om du nu är ny.
Det viktigaste i början är nog mer att försöka hitta ett vinnande koncept hur du ska gå tillväga och hur du ska lära dig värdera oddsen. Det jobbiga och intressanta med trav är att man hela tiden blir bättre och att desto mer tid man lägger desto större blir chansen för ett positivt resultat.
Även om man kan lära sig att skilja på oddsen och hitta utstick på nätbolagen så hjälper det dig inte så mycket om du sen vill ta spelet vidare.
Du säger att du gillar analysera och titta i lopparkivet.
Bra! Kör stenhårt på det och stanna även upp och analysera efteråt också vad som blev rätt och vad som blev fel så kommer du hela tiden bygga på en kunskap som sedan blir värt mycket.
Häng också på travforumdelen och skriv dina egna tankar och bolla med andra. Fråga och var själv även kritisk. Rygga inte blint andras spel utan försök hela tiden använda andras kunskap för att själv komma vidare.
Lycka till!