Citat:
Ursprungligen postat av alle
Är det verkligen det?? känns som stor risk att hon blir hängandes? dock kan kanske PU rädda detta men är ändå tveksam!
|
Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson
Tack som vanligt för dina fina drag, ryggar nästan alltid när du har något på fasta marknaden och är bra plus på dina rekar. Spelade både vinnare och plats på Honeydew. 
|
Citat:
Ursprungligen postat av alle
"Hon gick ett väldigt fin upplopp senast och visade form. Hon är inte så jätte startsnabb men från springspår med fast volt måste jag ju prova lite och kanske kan vi komma iväg bra . jag kan inte motståndet men så som hon avslutade senast känns hon iaf lite intressant och hon är nog min bästa chans i omgången"
Peter Untersteiner från v75 Guiden
Men tänk på att den har galopperat 6 av de senaste 9 starterna och nu ska han försöka ladda för att komma först.. jag tror det är en MYCKET stor galopprisk!
|
Jag tycker den verkar vara helt okej ut i volt även om den inte är en blixt. PU på springspår jämfört med de som startar invändigt om denna ser jag som ett klart plus. Tror han kommer iväg helt okej och kan ta position.
Galopperna är ett problem. Därför så rekade jag inte platsspelet som jag tycker blir för lågt pga galopprisken.
Men är hästen felfri så borde det vara bra chans och när vi får 10 gånger pengarna så får vi utrymme att räkna med galopperna. 2 felfria med lärling (även om Frank Nilsson är en rutinerad räv) ser jag som ett plus och kanske har man fått den lite mer stabil igen.
Tror Axelvalla passar hästen perfekt och på 4 starter har den vunnit två, varit femma i ett stenhårt breeders kval och galopperat 1.