Visa ett inlägg
Gammal 2013-12-28, 22:21   #33
cochise
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 2 553
Sharp$: 5262
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melvin Visa inlägg
Men om ett lag måste HÖJA SIG REJÄLT (kan också använda capslock) så kan dom inte ha varit tillräckligt bra, visst? Och motsatsen till bra är (trumvirvel) dålig, eller hur?

Men till sakfrågan så har dom helt klart kvalitén för att vinna ett guld. Sen om man vill döma ett lag efter två gruppspelsmatcher som egentligen bara är "träningsmatcher" fram till kvartsfinalerna då det börjar på allvar för toppnationerna är ju oklokt enligt min mening.

Dom har som bekant två av turneringens absoluta toppspelare i Filip Forsberg samt Elias Lindholm som bildar en farlig kedja tillsammans med De la Rose. Sen är det Frölundakedjan och där har vi två absoluta toppkedjor. Utan att grotta ner mig för mycket så kan man ju säga att det även finns stabila backar och en bra målvakt. Sen finns det ju såklart tre andra nationer som är fullt kapabla till att lyfta bucklan den femte januari men till det vi diskuterar så tycker jag inte att dom måste höja sig så rejält då dom redan visat att kvalitén absolut finns, sett träningsmatcherna innan också? Sen är det som sagt inte nu man ska vara bäst. Kan man räkna bort Kanada från guldet efter torsken mot Tjeckien på straffar nu?
vi får se hur långt det räcker
cochise är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat