Visa ett inlägg
Gammal 2013-12-29, 13:37   #3
sandro

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 488
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Enligt ATG's definitioner var det nästan till 100% inte robotspel.

Vad menar du sälv med robot-spel? Är det att spela med datorgenererade reducerade system eller något annat?

De här spelarnas "övertag" har aldrig handlat om reduceringstekniker och liknande. Att ATG har fått det att framstå på det sättet är en stor SKANDAL och tragedi.

ATGs systembegränsningar skapar mer problem för 100-tals svenska andelsbolag än det gör för de här spelarna.

Jag förutsåg den här utvecklingen samma dag som reglerna infördes. Läs http://perssonbloggar.se/2013/10/de-...#comment-17914

Min gissning är att de inte gör något åt det alls. Om något så kommer systembegränsningarna att lättas.

Observera att systembegränsningarna aldrig hade en chans att vara något annat än ett tandlöst sätt att visa handlingskraft.
Nej alltså jag bryr mig inte om det är robotspelare eller inte som vinner men det går runt rykten om att det kostade ett antal miljoner att lämna in dom systemen som ingick i det hela.

Att atg slår ifrån sig till nästan 100% kan ju vara för att dom själva inser att dom är i skiten från början och satte sig där i samma tidpunkt som dom införde dessa regler om tak på antal system.

Sedan att det var tandlöst eller inte, dom följde ju iaf upp det en tid efter och skickade ut varningar bla till spelare här inne på sharps som då visade upp mailet dom hade fått från atg efter att ha gått över gränserna för antal tillåtna system.

Men jag håller med dig om att det mycket väl kan bli så att dom släpper på dom gränserna som dom har satt eller så kniper dom åt dom hårdare och sitter i nuläget och funderar ut vad nästa åtgärd blir, när det gäller atg så kan man ju inte bli förvånad längre.

Iaf helt säker på att det inte kommer se ut som det gör nu under en längre tid utan det kommer bli antingen eller, sitta tysta är inte atg.s melodi direkt.

Skulle det sedan vara någon spelare som får en varning för att ha gått över gränserna så skulle ju vilken normal person som helst tänka till lite och inte göra det igen (iaf inte från samma konto) då det är uppenbar risk att insatsen samt vinsterna behålls av atg om det händer igen.

Sedan finns det ju helt klart ett mönster som jag tycker är ganska uppenbart, i början så sjöade Finland rejält varenda JP omgång på V86,V64.a och V75 tills gränser och varningar kom, efter det så vinner någon från Sydafrika under en JP omgång? Jätte JP nu i helgen och då ploppar Estland upp på kartan rejält och tar hem nästan 23 mille?

EDIT : Glömde bort USA också som sjöade någon omgång?

Tro mig nästa gång det är stor JP på V75 så kommer det vara ett nytt land som tar över 20 miljoner.

Dom leker ju med atg bara och det vet atg om, just därför tror jag att det kommer fler åtgärder.
Migge (+1)

Senast redigerad av sandro den 2013-12-29 klockan 13:48.
sandro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat