Visa ett inlägg
Gammal 2013-12-30, 21:19   #13
overpace
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Först: denna gång verkar inga robot-regler ha brutits. Enligt vinstlistan tycks genomsnittskostnaden per "estlandssystem" ligga en bra bit över 1000 kronor. Med V7-alternativet kan man ha 2000 delsystem så en totalinsats på 4 miljoner kronor är fullt möjlig i detta fall. Så frågan om eventuella ytterligare begränsningar är klart motiverad. Vill man stoppa möjligheten att spela jättestora system?

Ingenting kan uteslutas om opinionen blir besvärande, men det verkar helt vansinnigt. Bättre då att visa exempel på stora system som gått totalsnett. Då blir alla glada. De kan ju ta några av mina. Dessutom, om det bara handlar om systemets storlek och inte antalet delsystem, verkar det ganska lätt att dela upp spelet på olika konton utan att något går att bevisa.

Tror dock inte man kommer att begränsa antalet delsystem ytterligare. De gigantiska enkelradssystemen är borta och det är redan nu många vanliga svenska kunder som inte längre kan komponera systemen som de vill.

En sak som jag inte tror att ATG ger sig på, är att ge medvetet felaktig information. Jag vill gärna tro det i alla fall! Konsekvenserna om det avslöjades skulle bli förödande.

Skulle ATG hitta ett fall där man kan bevisa robotspel tror jag inte man skulle tveka en sekund att slå hårt. Samarbetspartnern kommer att stängas av och har man möjlighet att hålla inne vinsten kommer man att göra det. Men har inte Internationella Partners samma automatiska spärr som ATG?

Sen har vi fallet när ett spel delas upp på 2-3 användare utan att det går att bevisa solklart. Då är mitt tips att ATG lägger locket på. Möjligen kontaktar man berörda spelare och låter dem förstå att de har ögonen på sig och ber dem kamma sig.

Grundtips: ATG gör så lite som möjligt.

Senast redigerad av overpace den 2013-12-30 klockan 21:32.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat