Visa ett inlägg
Gammal 2013-12-30, 23:25   #14
almen
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 57
Sharp$: 1083
Standard

Precis som Strappa, Hatten, jag själv och några till påpekat i varierande skrivningar en längre tid är definitionen robotspel och åtgärderna mot dessa inget annat än en ”red herring” – en vilseledande manöver i ett desperat försök att lugna opinionen.

ATG vill inte under några som helst omständigheter förlora utlandsAffes omsättning trots att de på grund av för utlandsombuden mycket fördelaktiga villkor bara ger ATG en försvinnande liten vinst om ens någon.

Sådana usla avtal som ATG ingått vittnar om en närmast osannolik inkompetens eller om korruption. Finns det något ytterliggare alternativ? Jag har grubblat i månader!

När ATG införde robotförbudet visste man helt säkert - liksom flera av oss vanliga inhemska spelare lika säkert förstod - att utlandsAffe snabbt skulle lösa problemet för sin del.

Visserligen är kompetensen beträffande spel och spelares tänkande milt uttryckt bristfällig i ATG-huset men att inkompetensen skulle vara total även när det gäller affärsmässiga avtal kan jag INTE på något sätt tro.

Problemet är inte hur utlandsAffes system är uppbyggda utan att de kan lämnas in med rejäla rabatter (rejkbacks) på upp till över 20 % och trots att de är megastora och utskrivna på mängder av kuponger kan lämnas in så sent beräknade på övriga spelares inlämnade spel vilket är omöjligt att göra inifrån Sverige.

Spelare i Australien, Tasmanien, Estland, Sydafrika med flera länder är precis lika intresserade i vår hästsport som vi är i deras oavsett vad ATG vill få oss att tro.

Affe äger också mycket troligt redan något/några av utlandsombuden och kan med detta ha full kontroll vid systeminlämningen. I mina ögon är det ett möjligt ”tvätteri” och därtill också en ”gräddfil”.

ATG´s ovilja till transparens – vilket de ger sällsynt krystade förklaringar till - talar också för att de ”måste” dölja diverse obehagligheter.

Almen
almen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat