Avd-7 känns spännande med ett par nya som gått upp i klassen och många startsnabba så ser det ut att kunna gå undan i början.
De som är mest intressanta för mig till helgens lopp är ändå dessa.
1 Big Bill Bac som är snabb ut och har väldigt bra kapacitet men är osäker och har galopperat i 10 av sina 24 starter.
5 Västerboonthenews även denna snabb ut men inte i behov av någon ledning då han går bra i ryggar. Ingves tror dock att han kan spetsa. Hemmabanan bör väl vara ett plus. Startat ganska tätt men är han bara fräsch så är vinstchanserna goda.
6 Oleander har återigen visat i de senaste starterna vilken fin häst detta är. Vann via open stretch senast. Tänker mig att han också är intresserad av ledningen men med några snabba innanför
7 On Hold är en rejäl typ som de kanske ska rycka skorna på för första gången på över ett år. Läget häxar lite men med lite tur i placeringarna så kan det gå. Överlägsen mot ett mediokert gäng senast.
Sist min outsider 10 Mynta Broline som varit väldigt duktig och jag gillar vad hästen presterat. De fyra senaste från baksår har resulterat i tre segrar och en andraplats(slagen med hals). Lite svår att sätta in mot motståndet då hästen galopperade sist mot liknande. Spelad till favorit till 3.9 jämfört med Västerbo som stod i 6.7. Då jag letar större pengar och tror på hård körning från start åker den med på kupongen. 5% i skrivande stund.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av oHYRA den 2014-01-03 klockan 14:31.
|