Nytt år och nya möjligheter! Den intressantaste delen av säsongen återstår fortfarande och nu känner jag att det börjar vara dags för en ordentlig vinststreak :P
Dagens spel:
| 2014-01-03 17:30 | Mestis | LeKi vs K-Vantaa ÖVER |
Ö 5.5 |
FT |
1 |
1.920 |
| 2014-01-03 17:30 | Mestis | LeKi vs K-Vantaa |
+0 |
FT |
1 |
2.610 |
Båda lagen får hjälp från sina respektive huvudföreningar och visst kanske LeKi drar ett lite längre strå i den kampen, men oddset på K-Vantaa är alldeles för högt. Senaste match lagen emellan i Lembois' ishall gick K-Vantaa segrande ur och jag tror man kan överraska idag också. Båda lagen har fått in en del målskyttar genom lånen och match i Lembois' tändsticksstora ishall brukar innebära mycket mål oberoende av hur bra målvakterna är.
| 2014-01-03 17:30 | Mestis | SaPKo vs Sport ÖVER |
Ö 5.5 |
FT |
1 |
1.862 |
| 2014-01-03 17:30 | Mestis | SaPKo vs Sport |
-1 |
FT |
1 |
1.850 |
Sport har fått igång målskyttet på senare tid och med den anfallsuppsättning man har så har man kapaciteten att snitta 5 mål/match. Halava som var en av lagets bästa målskyttar för ett par säsonger sedan har varit bänkad ett tag men är åter med och han kommer definitivt att vara på spelhumör idag. Kivimäki snittar 1mål/match och kommer spränga målrekordet för Mestis inom 8 matcher om han fortsätter på det här viset. SaPKo har varit en poängautomat såhär långt och när man ställer en målvakt som Leskinen kan man inte heller förvänta sig några poäng :P
| 2014-01-03 17:30 | Mestis | KooKoo vs Jokipojat UNDER |
U 5.5 |
FT |
1 |
1.940 |
2 av seriens bästa målvakter ställs mot varandra idag. KooKoo har haft problem med målskyttet en längre tid och Jokipojat saknar en viktig kugge i första kedjan, nämligen Saku Mäenalanen som är med finska U-20 laget. Även Jokipojats tränare Haapakoski är med U-20 laget och jag tror att andretränaren lägger allt fokus på försvarsspelet i en sådan här match.
| 2014-01-03 17:30 | Mestis | Jukurit vs Peliitat ÖVER |
Ö 5.5 |
FT |
1 |
1.840 |
Peliitat ställer Anssi Pesonen och ett målregn för Jukurit är att vänta. Dessutom saknar Peliitat huvudtränaren Karjalainen som är med finska U-20 laget för tillfället. Peliitat har ändå en skicklig offensiv som alltid brukar kunna hitta målet, men jag tror att man kommer ha en jobbig kväll i försvaret mot ett lag som Jukurit som troligtvis börjar ha spelat in sig efter nye tränarens instruktioner under juluppehållet efter höstens turbulens.