Citat:
Ursprungligen postat av Stekel
Hur kan man tycka det är korkat att Hasse vill få in mer döda pengar i potterna med sina "turspelare"? Om man nu ska ta upp det som får mest utrymme i artikeln.
Bättre nyheter kan väl inte en påläst spelare få?
|
Om det vore så väl att det enbart handlar om att det enbart är "ny omsättning" som går till de nya turspels-spelformerna så vore allt frid och fröjd.
Det är snarare så att mycket av de döda pengar som finns i skicklighetsspelformerna kommer att läcka ut från dessa. Som påläst spelare finns det mycket lite positivt med detta.
Man kan säkert rädda trav-SPORTEN med de här åtgärderna, men för spelet ser jag inte några fördelar alls.
Det var dock "Hasse tycker till" som jag blev illamående av.
Om han med gemene man menar de som inte spelar på trav så stämmer det alldeles säkert att de inte vet att spelets överskott går till travets prispengar.
Att inte vd vet att Mors dag = Elitloppet visar på att man är på jobbet för att trixa med siffror och har skrämmande låg kunskap om vilka värden travet står för. Eller rättare sagt...på vad som hittills varit det.
Hasse har fört med sig en slags förenklingsångest och vilja att sudda ut det som utmärker spel på trav, dvs att det är ett skicklighetsspel.
Jag hade stora förhoppningar på att Skraplotten skulle ta tag i det som han kan något om.
Media.
Att styra upp så att atg-live liknade viaplay med den frihet som kunden har där.
När det gäller travets fikonspråk i TV så håller jag inte med honom alls. Jämför med vilken tv-sänd idrott som helst. Travets "språk" är inte mer eget än något annat. Har man den inställningen så är det tämligen kört. Då har man redan gett upp.