Visa ett inlägg
Gammal 2014-01-04, 11:49   #128
doob

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lulle79 Visa inlägg
Vad spelar det för roll om Tore bara hade 130'000 kr på sig för ett par starter sen? Näst senast vann han 200K och spöade relativt lätt i mina ögon, Jeepster-Ground Proximity-Let it happend-Linslusen-Uroy m.m.
Jag förstår inte varför alla alltid snackar att om en häst har tjänat snabba pengar? Tore har ju vart grym i sina senaste starter och tjänat välförtjänta pengar..
Det är basfakta som du inte förstår. Förstå mig rätt, jag klankar inte på dig men du måste väl hålla med om att en häst som fått snabba pengar på sig och snabbt kommer upp i klass får det allt tuffare!? Visst finns det klassklättrare och undantagshästar som bär sina pengar men Tore är i mina ögon inte en sådan! Klart kapabel men nu möter han en Ed Rapide som körs i spets och som har härdats i klassen en tid! Det finns andra motståndare som är minst lika bra och härdade som han också måste slå! Det är INTE ett tvåhästarslopp det här även om jag tar ställning för Ed Rapide!

Att Ed Rapide har sämre statistik över distansen tar jag lätt på! Hästen är stark och står pall och tre starter med noll vinster säger ingenting om chansen anser jag.

Vi får se i eftermiddag om jag är rätt ute...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jocklon (+1)
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat