Citat:
Ursprungligen postat av fyllot
mina snabba lösningar,jag är dock inte insatt i det hela till 100% så kan var helt fel ute
sätt en avgift på alla kuponger som lämnas in,då får man spela precis som man vill,men om man vill lämna in ett reducerat system på 10000 kuponger så får man ju även avgiften x10000 (avgiften kan vara samma som en rad?)
+ ta bort alla möjligheter att få bonusar och liknande,vill man vara med så betalar man det som står på biljetten
|
Det är inte mer avgifter och därmed högre spelavdrag som är någon lösning på problemen. Snarare så är det höga spelavdrag i kombination med hög skatt och ombudens kupongavgifter som bäddat för det här.
Bonusar gör den nuvarande ledningen sitt bästa för att få bort, och jag är övertygad om att man ändå gör rätt som inte drar in ATG i några stora rättsprocesser. I takt med att avtalen löper ut kommer problemet att försvinna. Förhoppningsvis har ATG och staten då kommit överens om ett bättre avtal också som kan minska spelavdragen något, och ändå generera mer pengar till sporten.