Visa ett inlägg
Gammal 2014-01-07, 13:27   #11
Juret
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bramhed Visa inlägg
Tack Juret, väl skrivet. Precis som du skriver så handlar den prediktiva modelleringen mycket om att back testa på omodellerad data och få en känsla för modellen. Det var egentligen det min ursprungliga fråga handlade om, vilka metoder använder ni där ute för att säkerställa att er prediktiva modell verkligen är så grym som ni hoppas?

Jag använder mig främst av prediktionen mot verkligt odds (dvs logisk edge), utveckling över kalendertid och utveckling över "oddsbeskrivande argument".

Nåja, nu har jag jag kört igång modellen (som för övrigt är en egenutvecklad Betfair Bot som härjar på fotbollsmarknaderna pregame och inplay), ska bli intressant att se om jag får till det. Den borde uppskattningsvis generera cirka 1500 unika bets per månad så kvaliten borde ge sig rätt snabbt.
Jag använder två mått. Dels utfallet mot bettinglinan (som jag signifikanstestar, z-score) och "marknadstest", dvs stängde oddset lägre än det jag bettade till oftare än inte?
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat