Visa ett inlägg
Gammal 2010-04-13, 21:45   #26
Stekel
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Inför V64


3 av 4 satt idag. Att Wolment Schermer skulle dyka till ledning ingick inte i min kalkyl direkt men så är det i trav.

Satt precis och tog en snabbkik på morgondagens V64-omgång. Den ser faktiskt ut att kunna bli ganska svår för ovanlighetens skull, men det passar ju bra när det är dubbeljackpot! Letade efter spikbud, men kammade noll fram tills sista två avdelningarna.

Första idén är Nightbreed i femte, som har en okej rad, men som är så mycket bättre! Dödens hela vägen i tufft tempo senast till exempel och fick stryk sista metrarna. Står halvhårt inne och det saknas inte motstånd, men han är ändå ett riktigt bra spikbud tycker jag.

Andra är Alu's First Line i sjätte som nog, tyvärr, blir favorit här. Förra kortloppet han gick så sprang han med bilen ut, och jag tror ingen här tar en längd på honom. Skulle haft tre raka om det inte varit för galopp och att han fick öppna alldeles för tufft i V75 förra starten, där han ändå gjorde det jättebra som blev trea.

Ska lägga in en rak dubbel på dessa imorrn, oavsett hur snacket går, borde väl landa på 10-15 ggr iaf får man hoppas.

Lägg också märke till att:

Joel Cortina (V64-1) hade rejält sparat senast då han satt fast över mål.

Aega Band (V64-4) överraskade positivt senast då han efter hela loppet i dödens tog hem tredjeplatsen på V75, endast slagen av River de Liton och Izara.

Senast redigerad av Stekel den 2010-04-13 klockan 22:22.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat