Förstår inte hur vissa resonerar... Ja, man kan oftast hitta "spelvärde" i de flesta lopp, PUNKT... Men, varför ALLTID, in absurdum, försöka fälla en favorit, hur stor denne än är? Förstår inte detta... Var istället glada att ni har ett mindre lopp att djupanalysera!
Här har vi Maharahja, som vinner detta loppet (under liknande förhållanden) minst åtta gånger av tio, varför då gardera, vad talar emot...? Gå istället vidare och helgardera och/eller gardera en annan favorit/storfavorit, ev. spela flerbongar eller stå över helt...
Han siktar mot Prix De Amerique, ser ni något sådant motstånd här som gör att Örjan och/eller Hultman skall skita i byxorna? Är han i ordning för PDA så vinner han otroligt lätt, behöver han en genomkörare så kommer han att få det här, aka, vinner lätt då med...!
Såg ni intrycket senast? Det är detta man oftast skall gå efter - INTE att man hoppas på hög utdelning för att denne gör bort sig... Intrycket slår drömmar om en HÖG utdelning tio gånger om... Konstruera istället systemen efter plånbok och förväntad utdelning - tror ni på flera storfavoriter, ja, men spela då flerbong eller helgardera i flera avdelningar... Spela dock INTE för att det skall bli miljonutdelning, för det inträffar VÄLDIGT sällan - och de få gångerna har gemene man oftast INTE råd att vänta på...
Bättre då att spika de man verkligen tror på och helgardera vissa lopp, eller gå kort och köra flerbong! Maharajha är en gudsgåva till folket, missbruka den INTE... Eller, förresten gör det, då får jag mer pengar till övers... Du missar bara stolpskotten via detta resonemang, dvs. jaga "spelvärde" i vartenda, djävla lopp...! Är tron på en låg utdelning hög, spela då som detta (eller utmana ödet med en oftast värdelös rad) och anpassa systemens storlek efter detta... Vem/vilka har råd att hela tiden jaga "spelvärdesrader", hela tiden...?!
Kör ett "blindtest" över tio år genom att enbart spela hästar du anser har "spelvärde" så får du se hur många bongar du sätter... Det är ALLTID ett visst mått av favoriter samt skrällar som ger ordentlig utdelning, INTE att jaga enbart skrällar... Vem faan har råd med detta, förutom UtlandsAffe, då!?
Ja, jag är full, men andemeningen kan jag inte se något fel i ännu...
Nu sjöar vi grovt!