Visa ett inlägg
Gammal 2014-01-10, 01:30   #164
Pilkast

Pilkasts avatar

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Man skall ha klart för sig att när det är många som följer någons spel så självklart sänker det "rekarens" ROI och resultat över tid, om man ger dem chansen att följa... Särskilt, eller oftast om man ex. lägger in en tvilling på en småbana med låg omsättning - lägger man dock in en tidig tvilling på ex. Vincennes så har detta ingen betydelse då omsättningen där oftast uppgår till flera miljoner...

Jag har själv sett, vilket ni andra också säkerligen gjort, att ett odds sjunker från ex. 15 ggr till under 10, bara för att någon på Liven säger något positivt om någon häst eller att någon lägger ut ett tips tidigt, på någon sida, ex. sharps...

Man blir då också, jag blir det i alla fall, skeptisk till att lägga ut för tidigt - för varför skall jag förlora pengar på att jag är sjysst att lägga ut mina tips tidigt... Jag säger detta, inte för att vara dryg, enbart för att folk skall förstå varför man ibland INTE skyltar med sina spel...

På Vincennes eller kanske en V75 omgång, så är det skit samma - men, på en småbana så kan det skilja flera ggr i odds - varför skall jag skänka bort dessa...?!

Jag vill dela med mig - men, jag vill ju inte förlora på det enbart för att få några sharps i ryggen...

Nu är det lätt för mig att säga detta då jag är i ett flyt, men jag är HELT säker på att de flesta tycker samma sak...! Det är INTE kul att se ens idé sjunka flera ggr den sista minuten bara för att jag lägger ut den tidigt så många kan följa - då krävs det mer än sharps för att motivera detta...

Jag kommer dock fortsätta lägga ut mina spel på sharps, självklart, då detta är den bästa sajten för detta och jag vill dela med mig - jag har dock inga illusioner om att mitt flyt kommer hålla i sig så alla bör vara noga med att se på när flytet viker...

Att de sedan kommer sent eller i efterhand, det är något ALLA bara får stå ut med...!

Hoppas ni förstår dilemmat...!

You´ll Never Walk Alone...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lunkans (+5), Fyran (+10)
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat