Visa ett inlägg
Gammal 2014-01-10, 16:47   #130
TOBYTYKE

TOBYTYKEs avatar

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 9493
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Det har sagt från tränarhåll att OTP ska gå med bakskor och ska släppa till Maharajah = preparé för mig.
Sen behövde man inte ens läsa sig till detta eftersom det redan stod skrivet i stjärnorna.
För mig är det preparé om man inte gör allt för att vinna ett lopp. Örjan kommer köra offensivt med Maharajah. Om hästen inte vinner så är den inte heller aktuell för hårdare motstånd i Frankrike heller så det kommer att köras för vinst = ingen prepare.
För mig vore det ej preparé för OTP om man körde optimal balans och gjorde allt för att vinna loppet alltså köra för att komma till ledningen före Maharajah och sen inte släppa. Men jag fattar precis som du att det vore idiotiskt att göra detta i ett debut lopp efter vila samtidigt som man har andra större uppgifter framför sig.
Maharajah är en sån häst att han i form inte förlorar i Sverige från ledningen. Alltså är motståndets chans att han inte kommer dit. Maharajah gynnas kraftigt av spets och att kunna bestämma tempo själv.

Hur detta påverkar hästarnas olika chanser får ni analysera själva. Är ett svar på preparé vs inte preparé.
Om Maharadjah körs som han gjorde senast är det ju inte fel att sitta i rygg på ledaren när Maharadjah drar järnet sista varvet då får On track piraten garanterat luckan. OTP är ju inte den enklaste hästen att skaka av sig heller.
Går ju att spekulera i favoritfall...
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng