Sitter och stirrar lite på avdelning 4 just nu.
Leonas Kaiser (nr 5) har tre galopper i sitt liv. Dessa tre har samtliga kommit inom rikstoton. Då har den gjort fyra starter inom rikstoton. Tycker det är en häst som är helt bortglömd i det här loppet.
Favoriten borde enligt mig vara Lotuscherie (nr 6). Den har galopperat klart mer än Leonas Kaiser, och samtliga tre tidigare starter inom rikstoton har slutat med galopp. Nu Örjan Kihlström bakom hästen, kan bli spännande oavsett om det blir fågel eller fisk.
Potemkin (nr 10) vägrar jag ge upp på. Nu är det Robert Bergh igen och det verkar som hästen är villig att ge mer på upploppet med honom som kusk. Den här hästen har inte mött skit på slutet precis så är det någon i loppet som är mer härdad så finns den här. Till låga 3% känns den given.
Från att ha velat helgardera loppet så är jag nu inne på att låsa på dessa tre hästar. Tillsammans har de 33% insatser på sig men jag skulle vilja höja deras segerchanser till över 40 åtminstone och så mycket som nästan 50% ifall vi vet att de inte galopperar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|