Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
Ser ut att bli Lätt omgång tycker jag!
Man kan säkert låsa avd 1 och 4 på 3-4 streck.
Årets bästa spik kommer redan i januari i år, Örbäckens Cruella. Man tackar!
Maharajah spikas nog, om man inte får vass info imorn på OTP, lr negativ då på maharajah...
Avd 5 och 7 helgarderas.
Avd 6 låses på spetshästen Disney tooma om han kommer dit utan att ödsla för mycket (dvs om peaberry släpper frivilligt)
Blir det körning mellan dessa och nr 2 så vinner nr 9 enkelt, vass spurtare, flög fram senast, toppform nu. Omgångens bästa lås. =)
Kanske 25-350 000 för 7 rätt beroende på avd 5 och 7.
Citat:
Ursprungligen postat av hxmn
Hur tänker du då? För "raden" du skriver om ger inte dom summorna.
|
Eh, ok, vet inte hur bra du är på matte, men storskräll i stoloppet, storskräll i sista, halvskräll i första, nr 7 i avd 6 och kanske då otp i guld, ger nog minimum 200 000 kr troligtvis mer, trots 2 favoritsegrar.
Procenten i loppen kan ligga på (ca)
10 %
75 %
10 %
30 %
2 %
9 %
3 %
(om det vill sig väl såklart, men tog ändå inte bästa möjliga scenario där i avd 5 och 7)
Blir det som ovan har du väl minst 500k bara där.
Jag skrev inte att Maharajah var spik, gardering om bra rapport på OTP imorn, eller broddbana då...
Stoloppen skräller det väl så gott som alltid i.. och avd 7 är grymt jämn med uppåtform på många skrällar.
Man ska inte krångla till det i onödan, handlar om att få 7 rätt, inte leta miljoner i varenda omgång, då har man inte riktigt någon matematisk förståelse i sitt tippande..
Hitta raden som ger bäst betalt i förhållande till hur trolig den är, det är det enda som gäller.
Örbäckens Cruella vinner loppet (för mig) 9 ggr av 10. Alltså given spik även till 75%
Oftast vinner ju vara 2-3 favoriter per omgång, så halvskräll/storskräll i övriga 4-5 lopp så blir det helt ok betalt.
Under 25 k tvivlar jag starkt på att det blir med ovan rad. Men motbevisa mig gärna. =)