Tycker det är en intressant omgång, vill inte hata/klaga på systemet utan bara resonera. Hade kunnat vara med på ett mer värdeinriktat system med bättre garanti, kört i något program som ställer in max 4 oavgjorda etc. Jag förstår att många vill sitta väldigt garderade på ramen, men jag gillar att göra rövare så att man sitter riktigt bra när de sitter.
Observationer:
Charlton och Blackpool är duktigt överstreckade, chansar med x2 i bägge trots Barnsleys katastrofala form.
På ett stort system är Blackburn nästan värd att gardera med x, även fast de verkar vara på gång och förmodligen vinner.
Bank Spurs och Everton, även fast det kan diskuteras om det inte är värt att gardera upp någon av dem, detta möjliggör att få ett system med bra garanti.
Watford och Brighton är bra värdebankar i nuläget.
Jag tror Sunderland, Barnsley x2 samt poängtapp för Blackburn är de bästa chanserna för att rensa lite.
Känns som en låg utdelning där ni vid 12 rätt i bästa fall får tillbaka pengarna.
En av förslagets spikar är översteckad, den andra normalstreckad, i övrigt är det rätt igenbommat. Var finns det värde i systemet? Känns lite som ett andelsspel på vilket spelkiosk som helst som golvläggaren Mats passar på att köpa när han lämnar in sin trippel efter att ha varit och handlat på systemet på lördagseftermiddagen. Perfekt för de som gillar att vara med och ha chansen så länge som möjligt, men någon vidare idé bakom finns inte.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av Slurf den 2014-01-11 klockan 00:14.
|