Visa ett inlägg
Gammal 2010-04-14, 09:17   #66
maddmax
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Spel 14: San Francisco Giants - Pittsburgh Pirates
Spel: Over 8,5 runs
Odds: 2.00 (PinnacleSports)
Spelstopp: 21.35 - 100414

Tredje matchen i serien. Igar vann Pittsburgh med 5-6 (linan lag pa 7,5) och fore det vann Giants med 9-3 (linan pa 8,5). Idag har vi tva samre pitchers, som bada hade svart i sina inledande matcher, och vi erbjuds dubbla pengarna for over 8,5. Jag tycker det ar lite val generost och gar in.

Charlie Morton tror jag att jag rekade EMOT senast for en vecka sedan. Da fick laget stryk med 9-1 mot Arizona och Morton klarade bara 3.1 innings. Det blev nio hits och atta ER, en katastrof helt enkelt. Morton har en bra pay-off pitch men ar for snall innan dess. Jag tror han kan fa stora problem igen, han kommer fa fortjana en plats i rotationen senare under sasongen.

Jonathan Sanchez ar en av Giants vansterhanta starters. Fick en ND i sin forsta match som slutade 5-4 till Giants mot Braves. Sanchez pitchade 4.1 innings och slappte tre ER, sju hits och tva walks. Precis som Morton blev det fler flyouts an groundouts, nagot som brukar vara fordelaktigt for ett overspel.

Giants bullpen har spelat bra, Pirates har spelar OK. Dock ar de inte omojliga att fa hal pa.

Offensivt har Giants spelat valdigt bra (.295 BA) och mot Morton tar man nog chansen att forbattra de siffrorna. Pittsburgh ar inte daliga och har manga bra spelare. Det har resulterat i .259 vilket far ses som godkant.
Pirates ar det lag i ligan som slapper allra mest runs (7.46 i snitt) och bara dar har vi nastan hela spelet. Morton ar inte en av deras starkaste kort och behover antagligen ett par sasonger innan han kan bli en steady-4-ERA-kille. Tills dess kommer overspelen att folja i hans fotspar. Pa atta matcher har Pittsburgh 7-1 i O/U, Giants har 5-1-2. Varfor skulle detta andras pa en sa lag lina?

Nej, jag tror och hoppas att det dimper ner nagra bollar i viken utanfor AT&T Park. Nu kor vi!
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat