Visa ett inlägg
Gammal 2014-01-13, 12:18   #19
NicklasJ

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Greven-plast Visa inlägg
Jag kanske är otydlig och för det ber jag om ursäkt. Det jag i grunden frågar efter är hur man arbetar fram en så korrekt chansvärdering som möjligt.

Inte enbart specifikt för just detta lopp.

Vilka aspekter tar ni med i er analys, Hur arbetar ni fram tex att Jaguar Broline har 10% chans?

Tack Nicklasj. Går det att utveckla hur du bedömer vikten av den information du får?
Reagerade mest på att Rash 20min efter att du skapade tråden när listorna precis kommit har gjort en vinstchansbedömning. Den kan inte bygga på annat än raden och minnen vilket inte är speciellt bra källor till bedömning.

Är otroligt svårt att försöka diskutera generellt över vikten av viss information. Först och främst så har ju information olika stor relevans. Vissa hästar är sekunder sämre med skor än utan. Då blir ju skoinformationen på den hästen väldigt intressant och av väldigt stor vikt. Andra hästar är skillnaden knappt märkbar och då är informationen istället inte alls lika viktig.
Sen så beror vikten av information på att du måste ställa information i relation till de andra hästarna i loppet och annan information som du har.
Om vi tar banunderlag som exempel så ökar/sjunker ju en hästs vinstchans bara om det finns någon som hanterar underlaget bättre/sämre.

Tyvärr finns det inga genvägar i trav. Man måste lägga ner en enorm tid för att få den helhetsbild av alla parametrar och hur dom relaterar till varandra som krävs. Tycker själv att jag blir bättre för varje dag som går och för varje analys jag gör. Det gäller att försöka och försöka och försöka och diskutera med andra.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+1)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat