Visa ett inlägg
Gammal 2014-01-13, 19:31   #4
Stekel
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

MYCKET anmärkningsvärt om det är som Hatten säger att det bara är ett enda ärende som gått vidare till disciplinnämnden. Borde vara åtminstone ett dussin enbart på stallkörningar. Minns inte någon som blivit fälld för stallkörning senaste åren. De var väldiga med att diska för trängning både i början och slutet av loppen där ett tag, men sen har de kallnat på den fronten.

Att följa oddsrörelserna efter eventuella spelstötar brukar jag inte kika på så har svårt att uttala mig om det.

Finns mycket bättre exempel än det där när det kommer till stallkörningar dock. Global Midnight vs Braås Palema t ex minns jag mycket väl (Örebro för övrigt) och det fanns ingen anledning att skicka vidare det för vidare utredning. Helt uppenbart att Åke kände att ryggen var kall då hästen släpade en halvlängd (han hade dessutom värderat sina hästers chanser i förhandstipsen och trodde inte GM kunde vinna oavsett förlopp) och att han tog chansen att sticka och grilla de som kom farande i spåren istället.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat