Citat:
Ursprungligen postat av Stekel
Ni som snackar om att det är så mycket bättre odds hos bookie, hur ofta får de där kanonoddsen nära spelstopp när all info finns? Det är ju en trade-off man gör, högre odds mot större osäkerhet.
Sen undrar jag hur många det är som verkligen gör sig några pengar hos bookies på trav. Jag lirade ett litet tag för några år sen och det krävdes inte många 4-5siffriga vinster innan man inte var välkommen längre. Och då hade jag ändå inte mer än ett ganska marginellt netto på max 10k på kontot vill jag minnas (bet365 och expekt)...
|
Det stämmer absolut det du skriver. Däremot så blir resultatet att spela V/P spel på atg likadant. Du får helt enkelt inte tillräckligt med volym när du ska hitta bra spel på ATG. Och spelar man för större pengar så begränsas urvalet ännu mer eftersom man måste hålla sig till de lopp med hög omsättning för att inte påverka oddsen för mycket själv.
Som jag skrivit tidigare så skapar man inga rikedomar på sidospelen på trav förutom möjligtvis på DD som i alla fall några dagar i veckan har bra omsättning. Däremot kan man absolut göra sig en liten slant vid sidan av som förhoppningsvis kan hjälpa att hålla nere risken för streckspelen som har en otrolig varians. Är ju inget större extraarbete att lägga in V/P om man nu gjort en seriös analys inför sitt huvudsakliga spel.