Kommer fortsätta mina spel i Allsvenskan, dock så går jag emot taktiken som givit 4 raka vinster idag.
Spelar följande:
AIK - Halmstad 3/10 @ 1.877 på pinnen
AIK har öppnat svagt och behöver 3 poäng, Halmstad är ett motstånd som jag tror passar för uppgiften. AIK vann motsvarande möte förra säsongen med 1-0 och idag har man full trupp med bland andra Djordic och Eguren tillbaka. Halmstads målvakt (namn?) utgick senast mot Mjällby med en skada och det får väl ses som ett avbräck om han är doubtful eller till och med helt borta.
Det strålande sol i Solna och det gick ju bra senast för Djurgården när det var fint väder och planerna förhoppningsvis håller lite högre klass än när de är sönderregnade. AIK är ett topplag i grunden och bör vinna detta möte med ett Halmstad som faktiskt är ett av de sämre lagen i serien enligt mig.
Åtvidaberg - Helsingborg 5/10 @ 1.735
Många bookies har droppat till runt 1.65 och jag tycker helt klart att Helsingborg ska vinna detta möte. Nu är det visserligen inte så enkelt i Allsvenskan, favoriterna är sällan så pass stora favoriter som oddsen säger. Men Helsingborg har öppnat starkt och kommer med gott självförtroende mot ett lag utan offensiv och undermålig defensiv. Åtvid har dessutom en lite "run" med poäng i ett par matcher i rad. Jag tror den spricker idag.
Avgör själva, detta är fortfarande inget jag anser mig vara "expert" på om jag nu har rätt att kalla mig det i någon form what so ever. Men ni förstår poängen, rygga med förnuft. Detta är mina spel i Sverige idag iaf. Belgien hittar ni längre bak i tråden.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|