Visa ett inlägg
Gammal 2014-01-15, 21:38   #17
droid

droids avatar

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 1625
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av thom321
Nu är detta baserat på ett extremt litet urval av spel men jag märkte att spelen till odds under 2 gick betydligt sämre (sett till avkastning) än spelen med odds över 2. Är det något som gällt tidigare eller är det bara slumpen som spelar ett spratt ännu så länge?
Vi har presterat bättre på odds under 2x, men det utesluter inte att vi i sheetet för denna dagbok kommer att prestera bättre på högre odds, speciellt då variansen med högre odds enklare kan spela ett spratt (speciellt med litet urval).

Citat:
Jag också nyfiken på hur ni motiverar att flatbetta såvida det inte bara är något ni gör i spreadsheetet just nu för enkelhetens skull. I mina ögon så är det väsentlig skillnad i spelbarhet mellan ett EV på 1.15 till oddset 4 jämfört med samma EV till ett odds av 2. Vad jag kunde se i spreadsheetet så var EV normalt inte högre även om oddset var högre så ni verkar inte tillämpa något sådant filter. Om era EV är någorlunda korrekta över tiden så tycker jag att det borde vara rimligt att tillämpa något så enkelt "bet to win" så att åtminstone oddset påverkar insatsen.
För enkelhetens skull flatbettar vi här. Generellt har vi annars större insats på lägre odds, men det beror snarare på att vi vill minska variansen än att vinstoptimera hur konstigt det än låter. Vår största förlust en enskild dag är 77 000 kr och ibland undrar vi själva om det är hälsosamt med det vi håller på med...

Citat:
Intresserad av era tankar kring detta, särskilt med tanke på det stora antalet spel som ni framgångsrikt la under 2013.
Skall försöka tydligöra detta med hur vi räknar antal spel:
  • Partiellt matchade spel = Varje enskild matchning, vilket kan vara allt från en till tvåsiffrigt per match
  • Konsoliderade matchade spel = Matchningar vid ett och samma tillfälle i matchen sett till nuvarande matchresultat sammanslagna till ett spel
  • Unika matcher matchade = Vi räknar max 1st spel oavsett antalet enskilda matchningar för en unik match. Detta är nog mest rättvist att jämföra mot i detta fallet och då handlar det "bara" om ca 3600st på ML.

Nu håller vi tummarna för Ferrer så länge!
droid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat