Citat:
Ursprungligen postat av Geezer
Tufft blir det absolut för Sens. Men det spelet jag har på den matchupen är att Sens går vidare @ 4.10. Det tycker jag är ett klart överodds och har därför testat det med 1u.
Fortsätter Volchenkov och Phillips att helt neutralisera Crosbys kedja så tror jag Sens har en bra chans i denna serie.
Kan dock hålla med om att det är en chansning, men tycker helt klart att oddset på Sens är på tok för högt.
Jäkla kul att om det börjar bli lite drag i NHL-trådarna igen, förresten!
|
Pens har bra second hand scoring åxå (Guerin, Staal, Gonchar), räcker inte med att ta bort dem 2.. sen tycker jag Pens överglänser kanadickerna på samtliga positioner: Fleury vs Elliot, Affe-Spezza vs Malkin-Crosby, Phillips-Volchenkov(hade varit Kuba, men tveksamt om han hinner tillbaks) vs Orpik-Gonchar.
Men, slutspel är slutspel, vi vet ju dock att vare sig Malkin elr Crosby chokar i dessa lägen, har dålig koll på Spezza, men Affe håller ju alltid bra klass, blir dock mer defensiv om han spelar med både Spezza å Fisher, och Spezza har haft lite svårt att komma igång efter sina skadeuppehåll.
Den som lever får se; 4.10 var ett bra odds dock, pucken är rund å Elliott kan ju stå på huvet, ingen vet ju faktiskt hur han kommer reagera på slutspelspulsen.