Trodde jag hade ett kanonlir på gång och tänkte reka, men oddsen var ju "katastrofala" - i alla fall på plats... Hade nog velat ha minst 10 ggr på vinnarspelet då min värdering ligger därikring, dvs. att hon skulle vinna runt 1/10...
Nedan första tankarna och början på reken:
En totalt tappad i sista som är ett måste är ju Twigs Voici... Tyvärr, tränarkörd men han känner ju det svenska voltsystemet väl, den gode Pekka...
Här kan det bära av till spets om han träffar rätt i volten, alternativt att han kör sig dit. Ser ingen i detta fält, på framspår som varken kan eller vill svara - varken häst eller kusk...
Drog undan i spets, på Valla, näst senast och höll då bra i ett lopp som gick alldeles för fort och över opassande distans och föll mot idel formtoppade kusar. Senast bra start från springspår/springband på tillägg och höll bra över medeldistans. Värmde riktigt bra då.
Här tror jag läget är perfekt och att Pekka tidigt sitter i ledningen och sedan inte släpper en djävel över bron - kan säkerligen en tid runt 1.13.5 över aktuell distans och detta borde räcka långt i detta gäng... Är ju borde stark, speedig och startsnabb.
|