Visa ett inlägg
Gammal 2014-01-22, 14:32   #65
Viroid

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Några kantbollar för kvällen som jag tycker man skall fundera lite över:

Avd 1: Conrad Lugauer reser upp med Milliondollar Lux som kan en del, har en OK form och bra spår. Spelarna är ganska bra med på den hittills, jag hoppas procenten sjunker lite när Solvallapubliken börjar strecka hemmakuskarna.

Avd 2: Kattens Chamsin tjänade bra pengar i December på tre bra lopp som helt bortglömd. Nu med spår 1, och bara 0,8%. Det borde vara 3% från det här läget i alla fall.

Avd 3: Helium har fin form, och kommer sätta nosen först snart. Den står dessutom bra inne i loppet, har tjänat över 100K mer än favoriten. Körs här av okänd kusk och en tränare som inte haft några större framgångar på länge, men hans Lord Capar vann för ett par dagar sedan. 0,78% är larvigt lite, den har i alla fall 3-4% vinstchans.

Avd 4: Calle Lindblom vinner inte så ofta på Solvalla, och Mr Opal är en alldeles för stor favorit. Andrahandaren Seyffenstein tycker jag har i alla fall 20% vinstchans.

Avd 5: Treåringar som kan hoppa och skutta åt alla håll, tror man på favoritfall kan det mesta vara streckvärt.

Avd 6: Karina Sisu tycker jag är ordentligt kuskförstärkt, och den skall passas. 7-8% vinstchans har den nog i alla fall.

Avd 7: Fantoccini har en del kvaliteter. Vann i senaste starten, men är bortglömd nu. Hade säkert varit streckad på 10% om Stefan Hultman tränat.

Avd 8: Tre bortglömda: Twigs Voici har bra form och kapacitet. Rosehill Dream har läge för spets och slut, Sugarchock står lite hårt inne, men har mycket fin form.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat