Nästa match klar, matchen är på söndag. Dock tror jag att oddset kan sjunka några punkter tills dess.
| 2014-01-26 15:00 | Serie A | Sampdoria vs Bologna |
1 |
FT |
500 |
1.830 |
Tycker mycket talar för hemmaseger här, visserligen är inte Samp så otroligt starka hemma däremot är Bologna helt bedrövliga borta. Bologna har gått förlorande ut ur 6/9 matcher borta och bara mäktat med en seger.
Sampdoria har tagit en seger i detta möte 5/6 senaste matcherna lagen emellan (med Samp på hemmaplan). Den matchen de inte vann slutatade oavgjort. Målskillnaden på dessa matcher är 13-4 till hemmalagets favör.
Sampdoria har fått eld i baken sen Mihajlovic kom in som tränare. Endast förlorat 2 av de 8 matcherna han tränat med 3 segrar, 3 oavgjorda och 2 förluster, 11-9 i målskillnad. Han ska nog inte skämmas för förlusterna då de kom mot topplagen Juventus och Napoli, båda i tuffa bortamatcher.
För att ha något att jämföra med så hade Samp innan Sinisa anlände följande resultatrad 2-3-7 med målskillnaden 13-22. Så inte bara har han tagit fler poäng på färre matcher, utan som ni ser gett en stabilitet i backlinjen. Framförallt på hemmaplan då med 7-2 på 4 matcher, det var i senaste mötet borta mot Juventus det drog iväg lite grann där det slutade 4-2. Så sex av de nio insläppta har varit borta mot Juventus och Napoli.
Kanske blev lite sladdrigt med mycket fokus på siffror (kommer förmodligen lägga upp texten och skriva bättre med tiden, så ha tålamod), men hoppas ni fattar poängen.
Med tanke på att Bologna endast lyckas göra sju mål framåt på 9 bortamatcher, och att Samp är täta har jag svårt att se Bologna vinna, visst de skulle kunna gneta sig till ett oavgjort men inte mer. Men som sagt ser värde i hemmasegern och tror att oddset kommer att sjunka till runt 1.75 vid matchdagen om inte mindre än så. Så jag slår till redan nu,
5/10 Units.
Edit: Har ni frågor eller funderingar är det bara att hugga till så ska jag svara så utförligt jag kan.