Ämne: v64 ÅBY
Visa ett inlägg
Gammal 2014-01-23, 17:58   #19
doob

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

V64 Avd.4 (V4 avd.2)

Panic Launcher och Rya Spin är stora favoriter men letar man skräll därbakom vill jag göra er uppmärksamma på en kapabel outsider! Ser man till nuvarande formrad och läge så är det inget man höjer på ögonbrynen av men tittar man lite djupare i meritlistan så blir det intressant!

Jag talar om 13 Haily Birkelund! Hästen debuterade 121120 med en tredjeplats på 1.18,1. Sedan följde en mycket positiv utveckling! I starten efter var hästen tvåa på 17,1 och maiden avlades exakt en månad efter debuten. Då var det autostart och hästen vann 121220 på 1.16,6 3,5 längder före Svanens Prestige V.G. Till saken är att en sådan kapabel snackhäst som Drako As var spelad till 3.50 och Haily stod i 3.00! I mitten av januari 2013, för ett år sedan, kom andra segern i fjärde starten på finfina tiden 1.14,6! Då var det bakspår över korta häcken auto men ändå! Segermarginalen blev 3 längder. Kort därpå var man två i ett voltstartlopp från tillägg på 1.17,2! Hela tiden påpassad på toton. Men därefter hände något och det tog stopp! Det blev några misslyckanden innan man lät hästen vila/åtgärdas. I höstas startade den två gånger i Danmark utan någon större framgång men nu är det comeback igen!

Ser man till hästens inledning för lite mer än ett år sedan så finns det verkligen kapacitet. Frågan är om den är mogen redan nu men som 2%are tycker jag att den ska streckas tidigt vid gardering!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat