Visa ett inlägg
Gammal 2014-01-24, 13:56   #19
sandro

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 488
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Ok, för slår det in en vinst på låt säga 300k så är det ju inte så spännande att få ut endast 1000kr per andel, man vill ju få ut i alla fall 10k på en sådan storvinst för att det ska vara motiverat.

Jag är dock intresserad, skicka inbjudan till [email protected]
Nej alltså jag håller med och det finns ju en anledning till varför vi inte har haft 7 rätt när det har varit 700 kr på 7.an eller 30.000.

Sedan ska det ju mycket till om det ska bli delat på 300 andelar, finns inte en chans att alla köper på sig max antal andelar och i så fall bygger en kassa på 30.000 kr.

Vi har en medlem nu som kör med 10 andelar / omgång för han gillar verkligen konceptet och vet att det krävs tålamod tills den dagen det sitter.

Skulle vi dra in en vinst på 300K om det tex är 60 andelar så drar ju han in 50K på sina 10 sedan är ju varje andel värd 5000 kr och det får man nog anse vara helt okej.

Snittet har legat ungefär på 2-3 andelar / medlem så då skulle ju en vinst på 300K innebära 10-15.000 kr tillbaks till varje person.

Hade vi lyckats starta upp det här inför 2013 så hade vi haft eventuella vinster på ca 4-5 miljoner bara första 6 månaderna då konceptet fungerade klockrent då.

Vi som startade upp det hela har suttit i tankarna på att köra på det här sättet ett bra tag innan 2013 startade så det var lite synd att man inte tog tag i det då, men det var innan jag fattade tyckte för sharps underbara värld och folket här inne

Som sagt var tålamod så kommer det vara värt all väntan när det sitter klockrent.

Inbjudan skickad och välkommen i gänget!
Migge (+10)
sandro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat