Citat:
Ursprungligen postat av Metatrone
By Air är inte tidig, inte för mig i alla fall. Klar för final, skor på, taskigt läge och stallet ligger lågt. Känns som om det blir preparé.
Navigator SIB är jätteintressant, möjlig chansspik till den procenten då jag misstänker att han kan få loppet. Pirro Bi har jag svårt att se vinna från dödens då det kommer vara upptaget i spets, och ger sig Lennartsson in i någon körning från start så kommer det kosta. Ej heller optimal balans samt en för tillfället kall kusk.
Vad finns det bakom? Brisco Boko vinner ofta men är finalklar och lär inte komma till spets här. Hade varit intressant till 10-15%, men inte nu. Rico Follo kan man plocka bort pga balansen. Bra häst annars. Västerbo Collect har ett uselt läge och blir tvungen att gå med skor (=minus). Amiral d´Inverne har vunnit en del, men läget i kombination med att han inte har räckt på V7 tidigare gör honom ointressant till 20%. Greenstar och Mr Vox gör upp om spets? Greenstar även han intressant därifrån.
|
Visar Västerbro Collect någorlunda form som senast blir han åter igen intressant. Har varit knölig innan men enligt bergh verkar han ha fått hästen i fint skick och hon känns smidig och fin nu. kusen är kvar i klassen samtidigt som många som har gått upp i klass medans Västerbro C är snart klar för Silver.
I min formbibel så är Västerbro bara bäst (formmässigt) hade kunnat vara en spik om det inte hade varit för spåret.