Visa ett inlägg
Gammal 2014-01-25, 13:17   #9
Oddsarn

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 1352

xp3rt
Stats: 184 - 185 - 2
ROI: 103.19%
Vinstprocent: 49.86%

Standard

2014-01-25 16:00Conference PremierAldershot vs FC Halifax Town ÖVER Ö 2.5 FT 200 1.800

Talar för:

* Halifax har gjort näst flest mål i ligan, bara serieledarna Luton som gjort fler. Dessutom är det bara 7 lag som gjort fler mål än Aldershot, trots sin 19e placering (24 lag i serien).

* Aldershot har i sina senaste fem matcher 8-7 i målskillnad (snittar alltså tre), Halifax har på sina fem 9-7 (snittar över 3).

* Trots att Halifax är det bättre laget med sin 7e plats, så är det omvända roller nu när Aldershot har hemmaplan. Aldershot är ett av de bättre lagen hemma, snittar 2.46 gjorda framåt och 1.30 gjorta bakåt, snittar alltså 3.76.

Halifax och sin sida är visserligen det bästa laget i ligan på hemmaplan, men helt horribla borta! Ligger på plats 22 av 24 med endast en seger. Snittar 0.92 mål framåt och släpper till 2.07 bakåt snittar 3.00.

En plustfaktor är dock att Halifax verkar vara på gång även på bortaplan. Den enda segern man tog kom rätt nyligen, man har på sina fyra senaste matcher borta 1-2-1 där man tidigare hade 0-2-9. Vilket kortfattat betyder att man tagit fem poäng på sina fyra senaste matcher, jämfört med två poäng på sina första 11.

* Aldershot har på hemmaplan gått över linan i 10/13 matcher! Dessutom har man på sina 7 senaste matcher gått över linan alla gånger. Det blev rätt många mål i dessa matcher då tre slutade med Ö5.5, en på Ö4.5 och den sista på Ö3.5.

Halifax har gått över 7/14

Talar emot:

* Inbördes möten. Jag gillar att kolla på statsen lagen emellan, det brukar ge en fingervisning. Den ser dock inte så jättebra ut i detta fall. 4/11 har gått över lagen emellan totalt sett. Med Aldershot som hemmalag och Halifax som bortalag är statistiken 2/5.

* Det faktum att Aldershot är ett av de målsnålaste lagen på bortaplan, om det nu spelar någon roll i en sån här match där man står som hemmalag. Det tror jag dock inte, dessutom så slutade det 4-0 till Halifax trots detta, då lagen mötte varandra tidigare den här säsongen.

Blir ändå en låg insats då jag inte har hundra koll på en sån här liga i de lägre divisionerna, 2/10 Units.

Senast redigerad av Oddsarn den 2014-01-25 klockan 21:41.
Oddsarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat