Citat:
Ursprungligen postat av vigge71
Till vilket lägsta odds är Indien spelbart till?
|
Jag skulle inte spela under 1.70.
Men detta är kanske ett bra läge att ta upp just oddssänkningar generellt. Jag har fått en del PMs på forumet och chatten, samt här i tråden. Jag anser mig själv vara en vinnande spelare (men det gör o andra sidan de flesta här på Sharps

). Om man spelar samma spel som en vinnande spelare bör man gå med vinst. Men spelar man sämre odds så kan den "edge" personen man ryggar har försvinna, eller åtminstone minska såpass mycket att det inte är värt tiden/risken att följa med.
Vi kan ta ett exempel med förra säsongens japanska baseboll i mitt sheet (täckte visserligen inte mer än 40% av säsongen). Siffrorna ser ut som följer:
Antal spel: 145
Vinster: 81
Förluster: 59
Push: 5
Insats: 146
Vunnet: +79.06
Förlorat: -59
Netto: +20.06
ROI: 113.74%
Om man ryggat till exakt samma odds hade man gått 20 units plus. Men vad händer om man ryggar fem punkter lägre odds? Vi tar den inspelade insatsen (+79.06) och multiplicerar med 0.95 vilket blir 75.11. Ditt netto har gått ner till 16.11 (ROI på 111%). Hade man gjort samma övning (5 punkter) med mina totala siffror i sheetet hade man mer än halverat vinsten och ROIn. Det kanske tåls att tänka på. I MLB-spelen sätter jag procent och då kommer det vara upp till var och en att bestämma om marginalen för spel är där.
Ny spelvecka, lycka till allihopa!