Spel 16: Minnesota Twins - Boston Red Sox
Spel: Boston ML
Odds: 2.09 (PinnacleSports)
Spelstopp: 19.10 - 100415
Spel 17: Minnesota Twins - Boston Red Sox
Spel: Boston RL Alternative (-1,5)
Odds: 2.81 (PinnacleSports)
Spelstopp: 19.10 - 100415
Kor en liten chansning har men med bra odds. 2.81 kanns bra pa ett lag som vann gardagens match med 3-6 och dessutom har en vassare pitcher an motstandarna idag.
Stora stygga Red Sox inledde sasongen mycket svagt och var 1-3 efter tre forluster mot Yankees och en mot Kansas City. Sen dess har man dock spelat upp sig till 4-4 och jag tycker man fatt lite for mycket skit for man har inte spelat daligt.
Vi kan se pa offensiven forst. Lowrie ar sjuk, Ellsbury ar doubtful med revbensproblem och Big Papi vilar idag. Det ar helt klart ett orosmoln. Men.. Ortiz ar inte nagon storre forlust. Han har fyra hits (tre doubles for ovrigt) och har samst BA i hela laget. Pedroia ar stekhet, Beltre (bra varvning forovrigt), Youkilis och min favorit Scutaro ar ocksa spelat bra. Drew och Cameron hoppas jag kommer igang med. Med Lowell, Varitek och Hermida ocksa i laget sa forstar alla baseball-fans att det inte ar en dalig offensiv. Vill inte rabbla pa for mycket men Red Sox ar pa inga satt ett samre lag i ar an forra. Totalt har laget .281 BA.
Twins offensiv har ocksa fina sidor. Men jag tanker fokusera pa det negativa (mwhahaha, det ar trots allt en rek det har). .260 BA for sasongen men svaga .221 mot hogerhanta. Och dagens motstandare ar hogerhant.
Tim Wakefield moter alltsa ett lag som har haft det lite smasvart med hogerpitchers. En quality start i sin enda start den har sasongen, 7 innings, tva ER. Det blev ingen decision i forlusten mot Kansas City. 6-1 i K/BB men inte det offensiva stod som jag hoppas han kommer fa ikvall. Wakefield ar inne pa sin elfte sasong i Red Sox och han ar 14-5 mot Twins (mycket fina siffror). En veteran som enkelt kan klara av det har.
Francisco Liriano startar for Minnesota Twins. Nastan tvartom, sex innings, tre earned men laget fick en vinst (4-3 mot White Sox). Liriano hade problem med kontrollen, 3-5 i K/BBs. Liriano har tva starter mot Boston och 13.50 ERA (!). Endast pitchat 8 innings. Bland annat har Pedroia fyra hits pa fem forsok. Nej, Liriano kan fa problem ikvall..
Bostons bullpen har haft det svart, det ska jag inte sticka under stolen med. 4.74 ERA och annu samre de senaste tre. Minnesota har 2.45 (2.86 pa de som finns tillgangliga) men intressant nog har de 5.14 ERA pa de har tva matcherna mot Red Sox.
Boston som underdog (sarskilt nar det inte galler mot Yankees) tycker jag alltid man ska titta narmare pa. Idag kanns det som det ar vart det. Let's go Nation!
Samtliga Bostons fyra vinster har varit med mer an en run..
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|