Visa ett inlägg
Gammal 2014-01-31, 16:49   #35
overpace

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Sista OT från mig med här.

Blandar du inte ihop äpplen och päron här?
Ett svårt UTFALL är väl inte samma sak som en på förhand svår OMGÅNG?

Att det lönar sig att spela svåra RADER är ju precis det som NicklasJ säger ( åtminstone i praktiken eftersom de mest underskattade hästarna ytterst sällan är favoriter. Däremot finns det inget värde i att spela svårare rader än vad som är tillräckligt för att ha en vettig chans att ta hela potten själv.

Att EV-bestämma 7-lingarna gör sig inte lätt med befintliga reduceringsprogram. Men visst går det. Det är inte mer komplicerat än att man sätter en i eget tycke korrekt sannolikhet på varje häst och jämför förväntad utdelning med den utdelning som den egensatta sannolikheten pekar på.

I snitt hamnar man nog skapligt rätt på det. Men i enskilda omgångar kan det skilja väldeliga mellan förväntad utdelning och det verkliga utfallet.
Instämmer helt med tredje stycket. Med tillägget att man ska spela STORA SYSTEM om...

...man lyckas blanda äpplen o päron på ett smakfullt sätt. D v s man bedömer att sannolikheten är stor för hög utdelning och är bedömningen korrekt visar mina siffror att man sannolikt blir överbetald om man sätter 7 rätt. Man behöver därför inte vara rädd för att också få med en del kombinationer som man "egentligen" inte tycker är spelvärda.

T ex kan man heltäcka 2-4 lopp för att det rätt ofta kommer en vinnare som man erfarenhetsmässigt bara får med genom att helgardera. Och man kan få råd att ta med favoriter med lågt spelvärde, som jävlas med att vinna ändå.

Bedömer man att sannolikheten är stor för låg utdelning, som jag gör till Jägersro i morgon, så lämnar man inte in något STORT SYSTEM.

Visst är det effektivare att spela med reduceringsprogram än med V75-Tillsammans. Om man lyckas få ihop en stor kassa.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat