2010-04-16, 10:52
|
|
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2427
|
Citat:
Ursprungligen postat av Methodwaste
Det som gör det svårt att fånga spelen är väl egentligen att man inte har tid att bevaka trådarna 24/7, de cappers jag följer genom RSS-program får man spelen på direkt när de släpps då datorn börjar tjuta när något nytt kommer in. Men på forumet får man kolla "nya inlägg" var tionde minut, och om man inte gör det är det lätt att spel som postats ligger 2 sidor bak i tråden en timme senare. Om resultatet blir att man utav 8 spel har fått med fem, missat tre varav två var sönderslashade och en tredje redan börjat spelats/man såg den inte etc. så är det inte helt ovanligt att man en natt där du går 5-3 själv åker på 2-3. Kan ju givetvis vara tvärtom någon gång, men missar man 1-3 spel ett par gånger i veckan så kan det ju göra väldigt stor skillnad. Blir snabbt 10 spel... 15 spel... ja, många bäckar små.
Det är irriterande att se din spreadsheet på 34U plus när man ansträngt sig för att få med allt men ändå ligger minus, samtidigt känns det dumt att sluta rygga pga det. Men jag förstår ju till 100% att du inte kan släppa alla spel klockan 8 på kvällen varje dag, det funkar ju inte så. Däremot kanske en framtida funktion för sharps vore om alla medlemmar har en egen "RSS", om man kopplar denna RSS till inlägg cappern markerar, så får man genom RSS-programmet reda på att användaren postat ett nytt pick. Man måste ju ha någon möjlighet att som capper markera vilka posts som ska med i RSSen, annars hade man fått en "pling" för varenda post du gjorde på forumet oavsett om det är pick eller offtopic snack...
Kanske en post för "förbättringar-tråden" egentligen, ja bara spånar lite
EDIT: jepp, jag kom in för sent på NBAn, det är helt korrekt!... plussade bra men åkte på downern som sänkte det rejält, dock nettominus väldigt lite så ingen skada skedd egentligen..... MLBn känns det dock mest som jag haft osis med :(
|
Ett bra förslag som jag vidarebefodrat till admin så får han kolla vad som kan göras. Ett annat vore en SMS-tjänst som det diskuterades om så kan alla få picksen på minuten utan att behöva vara vid datorn 24/7. Helt klart intressant och om någon sitter med samma information ut med den, det är inte rekatochklart där statistik ska undanhållas. Jag vill att alla ska tjäna pengar på mina picks (om ni inte gör det trots att jag gör det är det ett stort problem) och hatar att se någon gå minus...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|
|
|