Man ska alltid vara ödmjuk men samtidigt kunna vara kritisk över information och statistik. Jens sitter på mycket statistik som både kan fördjupa ens egen kunskap och samtidigt bekräfta/dementera gamla "sanningar". Samtidigt som jag tycker att det är rätt intressant att läsa det han skriver så är Jag av den åsikten att desto bättre och kunnigare man själv blir desto mindre användbart blir Jens material. Mycket av den statistik som presenteras är väldigt nyttig för en mindre erfaren spelare att använda sig av som grundpelare eller stöd för att förstå travet ur en spelsynpunkt och få lite generaliserande idéer på hur man kan bygga system och hitta skrällar. Jag tycker själv det blir fel när man sen ska försöka tillämpa generell statistik på specifika omgångar och kvaliteten i dessa texter kan skifta otroligt mellan meningarna. Ibland blir det spot on ibland och ibland blir det bottennapp. Precis på samma sätt som man måste läsa de andra betaltjänsterna med en stor nypa salt och kritik så måste man göra detsamma med Jens. Texterna han skriver kan användas som ett verktyg för att komma en bit på vägen till att bli en bra spelare men det stora jobbet för att nå dit måste man tyvärr göra själv. Det finns inga genvägar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: Viroid (+1)
|