Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ
Jag tycker det blir ett moment 22. Hur ska man värdera vad man ska ta av vem? Vad som är bra och vad som är dåligt? Om man har tillräcklig kunskap för att bedöma det, behöver man då verkligen informationen?
|
Ja om man ska plocka lite från varje och försöka hitta det bästa så kommer det ju ta en jädra tid att få ihop det om man jämför med vad man kan göra på egen hand, brukar själv inte lägga någon större energi på att gå igenom tex TT och SS förslag utan bara kolla av deras rak med insats % och se om något sticker ut.
Har någon av dom tex en 5% rankad som ensam A-häst så kan det ju absolut vara värt 5-10 minuter för att kolla närmare på det men om samtliga deras hästar i A-gruppen finns rankade 1-3 på insats % så bryr jag mig knappt att se över det något närmare.
När det gäller Herr Jens så gillar jag mer att han då och då drar med hästar som Deal Or No Deal på 3 streck eller Mad Image på 2 streck samt plockade bort favoriten i 6.e helt (Ocean Brodde).
Även att det ofta är spelförslag som vilken burksamlare som helst kan följa ett par dagar i veckan och ha bra chans att dra in en fin summa då och då gillas ännu mer.
Att han sedan inte lägger allt för mycket eller ens någon kritig på sig själv i efterhand kan väl diskuteras , men någonstans tror jag att det handlar om att lyfta så mycket bra som möjligt och få fler intresserade.
Hur många gånger har ni tex gått in på SS eller TT och det första ni ser mitt på sidan är : Skitdag igår, missade 3 lopp där vi hade 10/12 hästar i varje.
Den dagen kommer aldrig komma då grunden för alla dessa personer är att lyfta sig själva till skyarna, även om det bara skulle innebära 1 ny läsare i veckan så är det värt det för dom.
Ist har tex en av sidorna alla sina vinster markerade med grön text när man scrollar ner lite, oavsett om det var 3 veckor sedan senaste vinsten så står den där tillsammans med någon V86.a eller V75.a som dom rankade in så snyggt för 3 år sedan i högerkant på sidan.
Han har nog inte mer rätt än någon annan men det är ändå läsvärda inlägg tycker jag.
Men smaken är som baken..vissa vill följa dasen på twitter,andra vill rygga SS & TT rakt av, en del vill rygga systemet på aftonbladet live samtidigt som någon annan tycker att Nybrinks vinnare ska vara spikar varje dag.
Nu är jag långt ifrån topic men ett exempel på att alla tycker olika är tex Widmans bästa värmning, hur många gånger har inte den kusen sett ut som en kratta?
Står det 9 personer som kollar på en häst som värmer så kan jag sätta något på att 3 av dom tycker att det är en kanon värmning,3 tycker att det är ok och 3 tycker att det är riktigt risigt och det oavsett hur mycket trav dessa 9 personer har kollat på.
Alla har sina egna vägar och det är väl för väl det annars skulle det ständigt vara 200000 system som sätter 7.an eller ingen som gör det och JP, antingen eller då alla spelar lika i så fall