2014-02-07, 17:01
|
|
|
|
När V65 sändningarna drog i gång får man infon tidigare
Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez
Intressant omgång!
Att ens diskutera vad Goop ska göra med Baht Launcher från start i guld är väl rätt ointressant innan man hört honom i Björnkollen ikväll, då får man ju svaret?
Ska han ladda = streck för 1,4
Ska han ge upp direkt och ta rygg ledaren = spik nr 1
I avd 1 vill man ju höra Peters utvecklande tankar om huruvida han ska testa nr 4 i spets denna gången (och då åka på stryk som vanligt då den alltid viker ner sig) lr släppa till ngn bra (troligen nr 3 då, om inte Goop får för sig att köra tokoffensivt med nr 5 som är ur form, vilket vi också lär höra i björnkollen senare ikväll)
Får nr 3 spets är han ju given spik, om inte kan man nog gardera med formkorten 4 och 10, kanske även 9 och 12 för att täcka loppet...
Avd 5 är förstastrecket på nr 1 som kommer få loppet från sitt spår!
För övrigt hoppas jag att kuskarna för en gångs skull håller sig till den taktik de deklarerar i intervjuerna innan loppen...
Otroligt frustrerande som spelare att få höra "Jag ska köra offensivt mot spets!" och sen se kusken backa sig sist lr ner i 3e invändigt...
Givetvis måste man kunna ändra taktik om hästen inte känns 100 då starten går, det förstår jag!
Men det är väldigt många kuskar som säger en sak i intervjuerna och sen gör en helt annan i loppen..
Man får lära sig sålla väldigt mycket mellan vilka som talar sanning och vem som bara "pratar strunt"
Robert Bergh och Björn Goop är de 2 som oftast håller sig till sanningen tycker jag, dem brukar man kunna lita på. De mindre kuskarna fegar tyvärr ofta ur i sitt taktikval då starten väl går, vilket är synd...
Erik A och Takter är mer undvikande i sina svar, men ser också till att sällan "lova" en viss taktik, och bryter därmed också sällan mot vad de säger före start.
Aja, ville bara skriva av mig lite, frustration från veckans tips... =)
|
|
|