Man ska ha klart för sig att det är svårt att bara "backa" med en häst som i princip laddas för spets varenda gång, risken är att den felar då. Så jag är rätt säker på att Björn kommer köra första biten.. Räkna med en 08-09 öppning minst. Kan bli så att spurtstarka hästar som Bwl Champion och David Sisu åker förbi på upploppet om någon ställer en fråga i dödens efter 500 meter. Eller så får Bergh dämpa och varva 15. Då är nog loppet över. Däremot får Bergharn press direkt så kan det bli hårt i mål över medeldistans. Man ska dock ha klart för sig att Amaru Boko har 8/16 över aktuell distans och i princip aldrig felar. Lägg därtill på att den aldrig förlorat ledningen från sitt aktuella innerspår, vilket gör att mycket talar för favoriten imorgon i Guld. Jag kommer spika som dom flesta andra, värdet ligger dock i att försöka fälla den. Då det enligt mig finns en hel del intressanta spikbud. Men jag tror man har råd att spika den och att det kommer ge pengar ändå, senast när jag spikade den så gav det ändå 544 000 :-
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|