Otroligt frustrerande att de kan vara sådan jönsar och pajaser på vår nationalarena... Läs och begrunda! Stefan Melander har åsikter, som sig bör - konstigt att inte fler har höjt sina röster...
Citat:
Melander: Solvallas snö bakom galopper.
Solvalla har haft en fantastisk bana.
Jättebra av banpersonalen. Men de har fått lite att jobba med - inte lätt att sköta en travbana som extraknäcker som skidanläggning.
För att ha skidtävlingarna på Solvalla förra helgen lades snö över hela banan. När snön sedan skulle tas bort, fanns det såklart inte en traktorförare i hela världen som kunde ta bort exakt bara snön. Med snön åkte en hel del grus med. Följden: En guppig travbarna eftersom det nu saknas grus här och var.
Det märktes i onsdags när Solvalla skulle ha trav-tävlingar igen, det blev mycket galopper - jag tror att närmare 30 hästar hoppade bort sig.
Asfalt, snö...
Visste att det var skidtävlingar på gång på Solvalla, men inte trodde jag att de skulle ha längdspår på själva tävlingsovalen. Solvalla har uppenbarligen inte lärt sig nåt sedan de asfalterade banan för motortävlingar i somras (även då med gupp som följd när asfalten togs bort).
* * *
Hoppas det blir pengar till prispengar genom sådana här uthyrningar. Jag tvivlar dock - med tanke på att man hoppats på 1 000 lag och fick 84.
Utan skor kanske ingen fördel
Ni som ska spela till V75-tävlingarna nu får naturligtvis tänka på detta.
I onsdags, efter skidtävlingarna, vanns enbart tre av elva lopp av hästar som tävlade utan dojor fram. Det brukar vara fler sådana. Inte säkert att det går sådär jättebra att köra utan skor i guppen.
* * *
|
|