Visa ett inlägg
Gammal 2014-02-10, 19:57   #5
Viroid

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Förutom Greenstars eminenta svar så tycker jag du skall titta mest på den efter Zola Boko som har fått många fina ston i sin första kull från många olika stora och små uppfödare. Ser inte den alltför knackig ut har den på mitt papper mest potential. Torvald Palema har haft ganska svårt i aveln med undantag för Tore.

Vad gäller tränare så tycker inte jag att det spelar så stor roll om det är en liten eller en stor, så länge ni tror på vad denne har för filosofi. Kika gärna lite på hur de lyckas i förhållande till sitt material. Små tränare är ofta ganska mycket billigare i träningsavgift än de allra största. Välj gärna en tränare som finns ganska nära er som äger hästen, det är drygt och dyrt att sitta och åka långt.

En sak till. Se till att alla delägare verkligen har ekonomi för att äga en häst. Tjata inte med någon som egentligen inte har råd. Det är pest och pina att råka ut för andelsägare som slirar med betalningar så att man måste ligga ute med pengar och i värsta fall tvinga fram en försäljning av den slirandes andel. Det är en inte alltför ovanlig orsak till att vänskap upphör.

Senast redigerad av Viroid den 2014-02-10 klockan 19:59.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat