TG kan de lägga ned, vilket de också har beslutat göra.
Det är exakt 2 personer som köper något i baren, dvs jag och kompisen.
Travet är skitenkelt att fixa till, alla som går där är sport och spelfreaks.
Se till att alla kan se all sport, spela på något hela tiden mellan loppen och handla till normala priser.
Då kommer folk som vill se ex. United eller andra, och inte bara folk som redan är galna i trav.
Vi dör snart, vem tar vid efter oss ???
Citat:
Ursprungligen postat av hatten1
När Täby Galopp bygger nytt, så ser man till att bygga med storbildstv,rejäla internetanslutningar,barer,men endast en liten krog anpassat för hur många som besöker banan på lite större dagar. Inga träningsstall på området, enär det visat sig bli för dyrt i förhållande till att tränarna hyr in sig eller köper gårdar.
Endast gästboxar av enklare modell finns på banan.
Problemet är att ytterst få inom travsporten har en susning om vad dagens publik vill ha,förutom dom själva och sina vänner sedan 50 år.
De som är yngre än 60 bast har dom absolut ingen aning om vilka önskemål som finns.
Det är oftast stockkonservativt tänkande"så har vi alltid gjort"
Men anpassningen är också sällsynt svår, då det är rejäla moderniseringar som behövs, och i bästa fall långsiktiga avskrivningar.
Problematiken ligger oftast i att travbanorna används alltför lite när det inte är travtävlingar.
När dom moderniserar, så måste det anpassas för fler verksamheter än endast trav.
Lokalerna måste användas, hyras ut för evenemang och tex mässor.
Innanför bankroppen ligger ofta stora ytor som kan användas oerhört mycket bättre och oftare.
Nåja, jag har massor med ideer, men tänker inte längre berätta om dom, de som är intresserade får hyra mig som konsult.
Det får räcka med all tid jag lagt ner på UtlandsAffe och korrupt spel utan att få en kopp kaffe.
|