Svårt och hitta de där riktigt bra spikarna.. tycker det finns både + och - på de flesta...
Avd 1 :
Knifetown action verkar ha väldigt dunkel form, förvisso säkert mycket bättre barfota, men möter rätt bra hästar nu och har galopperat 2/3 barfota...
Air Gunner vägrar jag av princip att tro på då den viker ner sig väldigt ofta.. måste bli släppt till spets och få sitta ifred hela loppet för att kunna vinna..
Kontio borde veta detta då han kört hästen och bör gå fram tidigt med Odd fellow och sätta lite tryck i dödens.. Eller så gör Goop slag i saken och kör fram med Utility bus som bör komma mer för varje start...
Det bör iaf bli bra fart på loppet och det gynnar nr 2 och 4 som är mina skrällar..
4an har Dahlborg i jollen igen, och kan mycket väl spurta hem detta..
Nr 2 Micciano lung satt fast senast med sparat, barfota runt om idag som den går bäst på, perfekt spår och skrällkusken Tony Wallin.. Bra skrällchans, och bra att spela tvilling med som utgång om man vill ha lite odds!
Avd 2:
Här bör nr 3 Mcentee ta hand om spets och den släpper väl garanterat(?) till Kontio med nr 6...
Då de två värsta hoten är osäkre nummer 2 Inari D.E. och nr 12 Reims Gasti från sämsta spåret, så måste det bli spik på Kontio här!
EDIT: Nu säger Mcentee's kusk och nr 5 Lass Magic's kusk att båda ska köras för septs och att de INTE släpper!
DÅ får man kanske tänka om i det här loppet.... Blir att kolla värmningar!
Avd 3:
Jämnt och svårt lopp, tar 1 2 5 6 8 och hoppas dels på skräll , dels att överleva loppet.
Avd 4: Loppet bör vara helt låst på 2,3,10,15 . Kör dessa fyra hästar och lutar mig tillbaka! Tror mest på nr 15 On hold.
Avd 5: Här kan det bli skräll , tar favoriterna 1,5,7 + bakspårens 9 10 11 och hoppas att favoriterna sviker!
Avd 6: Dagens bästa spik, trots lärlingar, kan inte se nr 4 Formation lägga detta loppet!
Mött mycket bättre hästar än detta, bra spår, ok kusk, ska vara ännu bättre till detta loppet!
EDIT: Enligt Per och sidekicken på uppsnacket på atg.se säger de att Formation inte alls ser bra ut i värmningen.... Blir att kolla upp detta också!
Avd 7: Dagens lås, då jag anser att bara 1 lr 4 kan vinna...
Om det blir 1 i spets och 4 i dödens, eller om nr 1 släpper till 4 låter jag vara osagt..
Men fin tvilling iaf, och jag hoppas att Castor Boko har en ngt sämre dag, och att Elit Sund ska hålla undan till fin procent!
Avd 8: Här kommer jag chansspika Dooleys då värsta motbudet nr 8 fått sämsta spåret...
Missade Dooleys senast pga spåret, nu är det perfekt spår 2 och hästen blir bättre hela tiden!
Nr 1 tror jag inte duger här och nr 6 Pedro Bi har jag inte tagit till mig än.. Ska vara Goop som vinner med nr 9 d, brukar missa på honom..
Aja blir att kolla värmningar nu! Lycka till alla!