Det finns en del favoriter att välta, och jag tycker det finns bra motbud:
Avd 1: Miss Beniss var hur bra som helst för tre starter sedan, har nu ett bra spår och är nästan bortglömd. Circles vill jag också hissa flagga för, nu är formen här. Canaka B.F får troligen gå de tunga vägen, och måste vara väldigt bra för att vinna.
Avd 2: B.B.S Sugarlight har gjort ETT lopp som duger på V75 i sin karriär. Syn på det! Dalborg med Careful Victory har lovat att syna, och själva funderar jag på vad Lava Broline kan göra.
Avd 3: Hard Livin med lopp i kroppen håller spets? Och är det inte sådana här lopp en kämpe som Livi Barcelona kan vinna? Kash´s Cantab har visat form från bakspår ett par starter, nu med bättre spår.
Avd 4: Bakom Clownen och Pirayan är det spelvärde på nästan allt. Qualis Talis är ingen dum häst, och skulle Askö Q ha tur med löpningen är det en mycket bra häst i grunden.
Avd 5: Bear Glide är omgångens största. Den har bra chans, de på tillägg tror jag inte kommer in i matchen alls. Har hittat Alcyone Love som jag tycker är bättre än procenten.
Avd 6: Öppet lopp. Perfect Power har 200K mer prispengar än favoriten. My Ovi med två raka kan vara ett kul streck.
Avd 7: Mad Image och Gigant Slugger kommer med färska segrar, mycket lågt streckade. Megamuscle är en norsk häst som är svår att sätta in här, men räkna med att den kan en del om de kommer hit med den. Favoriten har bakspår, det kan bli tufft.
Långt upplopp = favoriterna snubblar inte undan.